5. Distances ievērošana

18. situācija. Vieglais automobilis blīvā satiksmē brauc aiz kravas automobiļa un tuvojas regulējamam krustojumam. Luksoforā deg zaļā gaisma, un tās vadītājs ir sagatavojies, nesamazinot ātrumu, pārbraukt krustojumu taisnā virzienā. Distance līdz kravas automobilim ir 6m. Tieši pirms krustojuma kravas automobiļa vadītājs negaidīti ieslēdz labo gaismas virziena rādītāju un bremzē. Notiek sadursme (klikšķis uz attēla).

Vieglā automobiļa vadītāja kļūda šajā situācijā ir nepareizas distances izvēle. Viņš neparedzēja priekšā esošā automobiļa iespējamo bremzēšanu. Kļūdas varbūtība palielinās intensīvā satiksmē.

Iespējamība, kļūdas rezultātā, nokļūt ceļu satiksmes negadījumā palielinās, ja vadošā automobiļa vadītājs gaismas virziena brīdinājuma signālu dod ar kavēšanos, vai vispār nedod. Šeit loma ir arī bremzēšanas raksturlielumu atšķirībām, slidenai brauktuvei, lielam kustības ātrumam.

19.situācija. Vieglais automobilis pārvietojas ar ātrumu 50km/h aiz kravas automobiļa. Vieglā automobiļa vadītājs pieņem lēmumu apdzīt priekšā braucošo auto. Uzsākot iecerēto manevru, viņš ierauga pretim braucošo autobusu, kas var traucēt apdzīšanu. Gaidot pretim braucošā autobusa pabraukšanu garām, vieglā automobiļa vadītājs strauji samazina distanci līdz kravas automobilim. Pēkšņi, kravas automobilis strauji bremzē, jo tam priekšā uz brauktuves  negaidīti izskrien gājējs (šeit par bremzēšanas iemeslu var būt arī kāds cits šķērslis uz ceļa — bedres, negaidīts pretim braucošā transportlīdzekļa manevrs, brauktuves malā stāvošs transportlīdzeklis, no blakus teritorijas izbraucošs transportlīdzeklis, utt.). Notiek sadursme ar pretēja braukšanas joslā braucošo autobusu, jo vieglā automobiļa vadītājs, lai izvairītos no sadursmes, strauji pagriež stūri pa kreisi un iebrauc pretējā braukšanas joslā (klikšķis uz attēla).

Vieglā automobiļa vadītāja kļūda ir nepareizas distances ievērošana līdz priekša braucošam transportlīdzeklim. Tam par iemeslu var būt nespēja prognozēt iespējamo priekšā braucošā automobiļa negaidītu bremzēšanu, kā arī pietiekamas uzmanības koncentrēšana, izpildot apdzīšanas manevru.

Kļūdas iespējamība palielinās, braucot aiz lielgabarīta kravas automobiļa, kā arī pie ierobežotas redzamības automobiļa priekšā. Iespējamība nokļūt CSNg šādas kļūdas rezultātā palielinās, ja ir slidena brauktuve; ja ir šaura vai sašaurināta brauktuves daļa; ja ir salīdzinoši liels kustības ātrums; ja ir liela abu automobiļu bremzēšanas raksturlielumu atšķirība, ja bremzēts tiek nepareizi.

This entry was posted in 3. Vadītāju kļūdas. Bookmark the permalink.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s