6. Braukšana ceļa līkumā, augšupceļā un lejupceļā

Apdzīšana ceļa līkumā.

Zilā automobiļa vadītājs pietuvojās priekšā braucošajam autobusam brīdī, kad tas sāka iebraukt ceļa līkumā. Neskatoties uz to, ka pārredzamība bija pietiekoši ierobežota, zilā auto vadītājs nolēma uzsākt apdzīšanas manevru. Tomēr, vēl nepaguvis izlīdzināties ar apdzenamo autobusu, kā no pagrieziena lielā ātrumā „izlido” sarkanais automobilis.

Attālums starp abiem automobiļiem strauji samazinājās. Veikt jebkādas darbības, lai izvairītos no sadursmes, atlikušajā laikā vairs nepaguva ne viens, ne otrs vadītājs.

Aizliegts apdzīt augšupceļu beigās, bīstamos pagriezienos un citos ceļa posmos, kur redzamību ierobežo apturēti transportlīdzekļi, ēkas, apstādījumi u.tml. (CSN 123.4.punkts).

Apdzīšana augšupceļā.

Zilā automobiļa vadītājs pieņēma lēmumu apdzīt priekšā braucošo automobili nepārredzamā augšupceļā. Viņš izbrauca pretējā braukšanas joslā un sāka attīstīt ātrumu. Taču augšupceļa stāvums neļāva viņam attīstīt pietiekošu ātrumu, lai veiktu manevru līdz augšupceļa beigām un atgriezties savā braukšanas joslā.

Kad zilā automobiļa vadītājs izlīdzinājās ar apdzenamo auto, aiz brauktuves lauzuma vietas pēkšņi parādījās pretim braucošais sarkanais automobilis.

Pie tik maza attāluma starp abiem automobiļiem, neviens no vadītājiem nespēja veikt nepieciešamās darbības, lai izvairītos no sadursmes.

Pirms apdzīšanas sākuma transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par to vai apdzīšanas laikā netiks traucēti pretim braucošie transportlīdzekļi (CSN 121.3.punkts).

Aizliegts apdzīt augšupceļu beigās (CSN 123.4.punkts).

Samainīšanās ar pretim braucošo transportlīdzekli ceļa līkumā.

Sarkanā automobiļa vadītājs, pietuvojies priekšā braucošajam zilajam automobilim, bez vilcināšanās uzsāk apdzīšanas manevru, pat neskatoties uz to, ka priekšā uz ceļa ir bīstams pagrieziens. Viņš neņēma vērā to, ka zilais auto brauc ar pietiekoši lielu ātrumu un pirms pagrieziena to samazināt negatavojas.

Kad no nepārredzamās zonas aiz pagrieziena parādās autobuss, sarkanā automobiļa vadītājs vēl joprojām neatlaidīgi cenšas turpināt iesākto apdzīšanas manevru. Pretim braucošā autobusa tiešā tuvumā viņam gan izdodas atgriezties savā braukšanas virziena pusē, bet tikai ar ceļa „nogriešanu” zilajam automobilim.

Lai izvairītos no sadursmes, zilā automobiļa vadītājs ir spiests strauji bremzēt un sagriezt stūri pa labi. Straujās trajektorijas maiņas rezultātā zilais automobilis ietriecas uz nomales stāvošā transportlīdzeklī.

 

Šāds apdzīšanas manevrs ir ļoti bīstams un aizliegts. Šeit, tāpat kā iepriekšējos piemēros, tiek pārkāpts CSN 123.4.punkts. Papildus vēl klāt nāk CSN 113.punkts — ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums … utt. Arī zilā automobiļa vadītājs varēja rīkoties savādāk, redzot šādu situāciju, un, proti, nedaudz samazināt kustības ātrumu, tādējādi ļaujot sarkanajam auto atgriezties savā braukšanas joslā.

This entry was posted in 2. Video pamācības. Bookmark the permalink.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s