8. Manevri

Apdzīšanas uzsākšana pie mazas distances līdz priekšā braucošam transportlīdzeklim.

Zilā automobiļa vadītājs nolēma uzsākt, ar mazu ātrumu priekšā braucošā, sarkanā automobiļa apdzīšanu. Uzsākt apdzīšanu viņš momentā nevarēja, tāpēc, ka pa pretējo braukšanas joslu tuvojās transportlīdzeklis.

Gaidot pretim braucošā transportlīdzekļa pabraukšanu garām, zilā auto vadītājs pietuvojās sarkanajam automobilim nesamērīgi tuvu. Līdz ar to viņš neredzēja, priekšā uz ceļa stāvošo, automobili.

Tad, kad pretim braucošam transportlīdzeklim tika dots ceļš, zilā automobiļa vadītājs gribēja uzsākt apdzīšanu, bet nepaguva — sarkanā automašīna pēkšņi strauji nobremzēja. Ņemot vērā to, ka distance līdz sarkanajam automobilim bija nesamērīgi maza, un sarkanais automobilis ļoti strauji bremzēja, izvairīties no sadursmes zilais automobilis nespēja.

Jebkurā situācija vadītājam jāievēro tāda distance, lai viņš spētu izvairīties no sadursmes, priekšā braucošam automobilim bremzējot (CSN 119.punkts).

Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts strauji bremzēt, ja tas nav nepieciešams ceļu satiksmes drošībai (CSN 118.4.punkts).

Apsteigšana pa labo pusi.

Zilā automobiļa vadītājs nolēma apdzīt, priekšā braucošo autobusu, pa labo pusi. Viņš palielināja kustības ātrumu un uzsāka manevru.

Kad zilais automobilis jau bija blakus autobusam, tas pēkšņi sāka pārkārtoties uz labo braukšanas joslu. Sānu intervāls starp autobusu un brauktuves malu strauji samazinājās.

Nobremzēt vai „izspraukties” pa šauro vietu, zilā automobiļa vadītājs vairs nevarēja. Sadursmes rezultātā zilo automobili atsvieda pret trotuāru un sagrieza perpendikulāri braukšanas virzienam, kā rezultātā auto tika apgāzts.

Autobusa vadītājs neievēroja CSN 70.punktu — pirms jebkura manevra, transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to , vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virziena rādītājiem.

Atrodoties otra transportlīdzekļa (šoreiz autobusa) „aklajā zonā” ir jābūt sevišķi uzmanīgam un gatavam pieņemt radušajās situācijas ekstremālus risinājumus.

Apdzīšana uzreiz aiz priekšā braucoša transportlīdzekļa.

Zilā automobiļa vadītājs uzsāka apdzīšanas manevru brīdī, kad arī priekšā braucošais autobuss bija izbraucis pretējā braukšanas joslā.

Pabeidzot šo manevru, autobuss atgriezās atpakaļ savā braukšanas joslā. Un tad zilā automobiļa vadītājs ieraudzīja pretim, lielā ātrumā braucošo, sarkano automobili.

Šāda „tikšanās” abu automobiļu vadītājiem bija negaidīta un izvairīties no sadursmes nebija iespējams.

Vajadzētu atturēties no apdzīšanas manevra izpildes uzreiz aiz priekšā braucoša transportlīdzekļa, tāpēc, ka redzamība šādās situācijas ir stipri ierobežota un pastāv iespēja sadursmei ar pretim braucošu transportlīdzekli, kuru nav iespējams savlaicīgi ievērot. Sevišķi tas attiecas uz gadījumiem, kad priekšā braucošais transportlīdzeklis ir lielgabarīta, tādi kā autobuss, kravas automobilis, jo redzamībai aiz šādiem transportlīdzekļiem ir praktiski nulle.

Savukārt pretim braucošam automobilim vajadzēja ievērot ceļu satiksmes noteikumu 113.punktu — ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc. Šajā gadījumā jānobrauc uz ceļa nomales.

Apgriešanās no labās malējās joslas.

Zilā automobiļa vadītājs bija pieņēmis lēmumu veikt apgriešanās manevru no labās malējās joslas, neskatoties uz to, ka aizmugurē stāvošais autobuss ierobežoja redzamību, un brauktuves vidus ir apzīmēts ar divām nepārtrauktām līnijām. Nepārliecinoties par to, ka no aizmugures tuvojas sarkanais automobilis, vadītājs aktīvi uzsāka manevru sagriežot stūri pa kreisi.

Sarkanās automašīnas vadītājs, braucot pa labo malējo joslu, redzēja brauktuves malā novietoto autobusu, un uzsāka pārkārtošanos, lai to apbrauktu. Šis, apturētais autobuss, neļāva viņam ieraudzīt zilo automobili. Bet jau mirkli vēlāk viss neredzamais kļuva redzams. Taču arī eksternā bremzēšana nepaglāba no sadursmes.

Gatavojoties apgriezties no labās malējās joslas, vadītājam vajadzēja pārliecināties vai ar savu manevru netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un dot ceļu tajā pašā virzienā braucošam transportlīdzeklim (CSN 90.punkts).

Šādu apgriešanās manevru izpildei vislabāk izvēlēties ceļu posmus, kur redzamība abos virzienos ir pietiekoša, lai netraucēti to veiktu.

This entry was posted in 2. Video pamācības. Bookmark the permalink.

One Response to 8. Manevri

  1. Anonīms saka:

    Lieliska lapa!

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s