4. Vienkāršie manevri

Vienkāršie manevri.

Apgriešanās, izmantojot vienu kustību.

Vietai, kur vēlaties apgriezties ir jābūt labi pārskatāmai uz abām pusēm, tuvumā nedrīkst būt ceļa garenprofila lauzuma un pagriezienu, kas aizsedz gan jums, gan citiem pārredzamību. Atcerieties to, ka jūsu manevrs nedrīkst būt pretrunā ar CSN.

Vadītāja darbību secība apgriežoties ar vienu kustību (klikšķis uz attēla):

1.      ieslēdzat labo gaismas virziena rādītāju, ar skatienu salona spogulī, pārliecinieties par drošību;
2.      apturat automašīnu labajā pusē iespējami tuvāk brauktuves malai;
3.      ieslēdzat kreiso gaismas virziena rādītāju;
4.      pārliecinieties par drošību visos virzienos, sevišķi “aklajā zonā”;
5.      uzsākat kustību, vienmērīgi un ātri pagriežot stūri pa kreisi līdz galam;
6.      palielinām ātrumu;
7.      manevra beigu stadijā pagriežam stūri automašīnas taisnvirziena kustībai.

Apgriešanās, izmantojot divas kustības.

Apgriežoties, izmantojot divas kustības, mēs varam izmantot blakus teritorijas. (klikšķis uz attēla)

Apgriežoties nevajadzētu izmantot teritorijas, kas piekļaujas ceļa kreisajai pusei, tāpēc, ka tas saistīts ar izbraukšanu pretējā kustības virziena pusē, un pēc tam ar kustību atpakaļgaitā pa to.

Visdrošākais ir izmantot teritorijas, kas piekļaujas ceļa labajai pusei.

Vadītāja darbību secība apgriežoties ar divām kustībām (klikšķis uz attēla):

1.      kad esat ar automašīnas labo sānu pretī teritorijai, kas piekļaujas ceļa labajai pusei, ieslēdziet labo gaismas virziena rādītāju;
2.      pabrauciet tai garām tā, lai automašīnas aizmugurējais buferis būtu aiz šīs teritorijas, un vienlaikus arī sānu attālums līdz brauktuves malai būtu ap vienu metru;
3.      ieslēdziet atpakaļgaitas pārnesumu, pārliecinieties par drošību visos virzienos, un uzsākat kustību atpakaļgaitā;
4.      kad aizmugurējais buferis ir sasniedzis blakus teritorijas robežu, sākat izgriezt stūri pa labi, vienlaikus pārliecinoties par to, lai ar labo riteni neuzbrauktu apmalei (trotuāra malai). Iebraucot turieties vairāk pie labās puses, ar stūres kustībām izlīdzinot kustības trajektoriju tā, lai automašīna novietotos perpendikulāri ceļam;
5.      pirms izbraukšanas pārliecinieties par drošību uz ceļa, ieslēdziet kreiso gaismas virziena rādītāju;
6.      izbraucot sagriežam stūri pa kreisi tā, lai iebrauktu savā braukšanas virziena pusē.

Uzmanību! (klikšķis uz attēla)

Šāds manevrs ir bīstams tāpēc, ka jābrauc atpakaļ gaitā pa pretējo braukšanas virziena pusi.

Apgriešanās, izmantojot trīs kustības.

Šis manevrs prasa vairāk laika un vietas. To izpildot jābūt sevišķi uzmanīgam novērtējot drošību visapkārt.

Vadītāja darbību secība apgriežoties ar trijām kustībām (klikšķis uz attēla):

1.      apturiet automašīnu iespējami tuvāk brauktuves labajai malai vai trotuāram, savlaicīgi dodot gaismas virziena signālu.;
2.      pārliecinieties par drošību abos virzienos un ieslēdziet kreiso gaismas virziena rādītāju;
3.      kad ceļš ir brīvs pietiekošā attālumā abos virzienos, uzsākat kustību, vienlaicīgi griežot stūri laideni un ātri pa kreisi;
4.      kad priekšējie riteņi ir 0.5m līdz1m attālumā no pretējās ceļa malas, vēl kustībā esot, izgriežam stūri atpakaļ pa labi tā, lai riteņi nostātos vismaz taisnvirziena kustībai vai vairāk, un apturam automašīnu. Uzmanība ir jāpievērš tam, lai neuzbrauktu apmalei;
5.      ieslēdziet atpakaļgaitas pārnesumu un labo gaismas virziena rādītāju. Pārliecinieties par drošību visos virzienos, un uzsākat kustību atpakaļgaitā, vienlaicīgi izgriežot stūri pa labi līdz galam;
6.      kad līdz ceļa pretējai malai ir atlicis 0.5m līdz 1m vienlaicīgi ar bremzēšanu sākam stūri griezt pa kreisi vismaz līdz stāvoklim, kad riteņi ir novietoti taisnvirziena kustībai vai vairāk. Sevišķa uzmanība jāpievērš ceļa malā esošiem stabiem, kokiem un apmalei, vai stāvošām automašīnām;
7.      apturiet automašīnu, ieslēdziet kreiso gaismas virziena rādītāju un pirmo pārnesumu, pārliecinieties par drošību abos virzienos. Uzsākat kustību vienlaikus pabeidzot izgriezt stūri pa kreisi līdz brīdim, kamēr esat iebraukuši savā braukšanas virziena pusē.

Atgādinājums! Stūre ir jāgroza kamēr automašīna ir kustībā.

Stāvvieta paralēli braukšanas virzienam.

Detalizētāku šī manevra izpildi lasiet šeit – “Stāvvieta paralēli braukšanas virzienam”.

Vadītāja darbību secība novietojot automašīnu paralēli brauktuvei (klikšķis uz attēla).

Vadītāja darbību secība izbraucot no stāvvietas brauktuves malā (klikšķis uz attēla):

1.      pārliecinieties par drošību visos virzienos, sevišķi automašīnas aizmugurē. Ieslēdzat atpakaļgaitas pārnesumu un piebrauciet iespējami tuvu aizmugurē stāvošai automašīnai;
2.      ieslēdzam kreiso gaismas virziena rādītāju. Pārliecinieties par drošību automašīnas sānos, aizmugurē un “aklajā zonā”;
3.      ieslēdziet pirmo pārnesumu un uzmanīgi uzsākam kustību, vienlaikus sagriežot stūri līdz galam pa kreisi. Akcentējam uzmanību uz to, vai priekšējais labais spārns paiet garām priekšā stāvošai automašīnai;
4.      kad priekšējie riteņi ir uz vienas līnijas ar priekšā esošā auto aizmugurējo buferi, sākam izgriezt riteņus taisnvirziena kustībai. Bet, kad šo pašu līniju esam sasnieguši ar savu labo plecu, varam riteņus izgriezt pilnībā pa labi, vai veidot sev nepieciešamo trajektoriju.

Atgādinājums! Izbraucot uzmanība pastāvīgi jāakcentē kreisajā pusē notiekošajam.

Stāvvieta 45° leņķī pret brauktuves malu.

Šādā stāvvietā iebraukt ir salīdzinoši vienkāršāk nekā stāvvietā perpendikulāri brauktuves malai (gabarītvārtos). Piemērā izskatīsim stāvvietu pa labi no braukšanas virziena un iebraukšanu tajā kustībā uz priekšu.

Tuvojoties šādai stāvvietai ir jācenšas kustības trajektoriju veidot tādu, lai tā būtu pēc iespējas tālāk no stāvošajām automašīnām. Taču ne vienmēr tas ir iespējams. Maksimums ko varam izdarīt, tas ir vismaz savas braukšanas joslas robežās ieņemt maksimāli kreiso stāvokli. Šī ir viena no niansēm, iebraucot 45° leņķī stāvvietā.

Otra nianse. Diemžēl ne vienmēr ir laiks “paņemt pa kreisi”, ne vienmēr ir iespējas pabraukt atpakaļ, lai ko palabotu. Sevišķi, ja šāda stāvvieta ir uz ielas ar intensīvu satiksmi. Tāpēc šo manevru vajadzētu izpildīt ar vienu piegājienu.

Tuvojoties šādai stāvvietai jūs varat “paņemt pa kreisi” maksimāli izmantojot savu braukšanas joslu, bet diemžēl daudzi iebraukšanu uzsāk vienkārši nemaz neizmainot braukšanas trajektoriju.

Iebraucot mums sevišķa uzmanība jāpievērš to automašīnu stūriem, kuras atrodas pa labi un pa kreisi.

Ja manevru sāk izpildīt pāragri, tad tiek uzbraukts pirmajai stāvošajai automašīnai. Šeit redzamas vairākas kļūdas:

1. zīmējums.
1) netiek ievēroti automašīnas gabarīti,
2) cenšanās ātrāk atbrīvot braukšanas joslu ,
3) satraukums par manevra neizdošanos.

    2. zīmējums. Secinājums: labāk netrāpīt, nekā uzbraukt pirmajai stāvošai automašīnai.

    3. zīmējums. Ja jūs “netrāpijāt”, tad pastāv iespēja padot atpakaļ.
    Jā, tas nav labākais variants, bet nav arī tas sliktākais.
    Kam negadās!

    4. zīmējums. Pēc tam, kad esat padevuši atpakaļ, jums atliek tikai iebraukt stāvvietā, par cik automašīna jau atrodas praktiski paralēli stāvošajām automašīnām. Taču – “bakstīties” nav laika.

    Ir jāiebrauc ar pirmo piegājienu!

     

    This entry was posted in 4. Vienkāršie manevri. Bookmark the permalink.

    Komentēt

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

    Connecting to %s